14. the perfect dress

Next week -saturday "it's perfect on you" sa Pattie och log mot mig, hon hade blivit som en extra mamma för mig. Kanske för att jag hade spenderat varenda dag hemma hos dom den senaste veckan. Jag hade lite dåligt samvete över att ha lämnat mamma ensam men hon sa i alla fall att det var okej. Fast jag vet inte om jag kan lite på det, visserligen så tog hon ju hand om Blondie och Strawberry när inte jag är hemma, men ändå känns det konstigt.
 "thank's Pattie, that means a lot to me. But are you really sure that I can wear it tomorrow?" sa jag tveksamt och sneglade i spegeln på min spegelbild. Klänningen var vacker, ljusrosa, nådde mitten av mina lår och satt perfekt med lite volanger i samma tyg som gick från ena axeln snett ned mot min höft.
"you and Justin are going to be beautiful together" sa Pattie efter att ha betraktat mig med en nyfiken blick. "thank's but, there's nothing between us Pattie." det var lite pinsamt att säga det men jag ville inte att hon skulle tro något som inte var sant.
"I know, it's just that... The way he look at you and how he acts when you are near, i can see that he really likes you steph. You would be beautiful together" jag tvekade lite innan jag svarade samtidigt som jag kollade in i Patties snälla ögon. "please Pattie, we're just friends" sa jag och hon log mot mig och kollade på mig med en blick som sa 'jag förstår'.


När vi kommit hem till Pattie och Justin igen efter att ha vart iväg och kollat på klänningar hela dagen i massvis med olika affärer. Och då menar jag verkligen hela dagen. Pattie hade sagt att hon visste precis hur klänningen såg ut men att hon inte visste vart hon skulle hitta den och eftersom vi var lite sent ute med att hitta en klänning så fick vi gå runt och leta i evigheter istället för att ha en stylist. Jag kände hur mina vrister värkte efter att ha sprungit runt i klackskorna under dagen och bestämde mig för att ta en varm och skön dusch och frächa upp mig lite innan middagen.
Efter duschen tog jag på mig en grå tunn, långärmad tröja och ett par rödrutiga pyjamasshorts. Jag tog på mig ett par rayban-glasögon med röd båge innan jag gick in i Justins rum för att se om han var där.
Han satt med ryggen mot mig och höll på med sin Mac-dator.
"HEY JUSTIN!!" ropade jag och hoppade på honom. "Aouch Stephie!" sa Justin arg samtifigt som han skrattade.
"Missed funny me?" frågade jag och satte mig mittemot honom i sängen. "Hmmm" sa han fundersamt och tittade på mig, jag låtsades spela ledsen och han brast ut i ett skratt.
 "Of course I missed you girl, I'd a really boring time here alone! And I really mean it." han var ju bara för söt.
"Hahahhaha, aaaw. Poor Justin, can I borrow your mac for a minute?" Jag hade inte suttit vid en dator på hela dagen och började få lite panik. "Yeah sure" sa han och gav mig sin dator och tog istället fram sin Ipad.
"Oh gosh, your'e crazy Biebs." sa jag åt honom och loggade sedan in på Twitter. Jag svarade på några av mina mentions innan vi hörde Pattie ropa nerifrån att det var mat. Jag slängde snabbt igen locket på datorn och klängde mig över Justin för att komma ner först. "STEPH" hörde jag honom ropa bakom mig innan jag hörde honom närma sig och jag skyndade på mina steg och han nästan in i köket innan jag kände Justins armar runt min midja som drog mig bakåt för att hindra mig in först. "Got yah" viskade han i mitt öra innan han släppte mig och sprang in i köket. Jag gick in efter honom och satte mig vid bordet och kollade på Justin som skrattade åt mig. Antagligen skrattade han för att jag spelade sur när jag kom till köket.


______________________________________________________________________________________________
FÖRLÅT FÖR ATT NI FÅTT VÄNTA! lyckades få tag på en dator och skrev this chapter nu innan jag gör läxorna. Jag har sett att statistiken har stigit *Happy face*  KOMMENTERA FÖR ETT TILL CHAPTER SÅ JAG VET VAD NI TYCKER!! xxx

Kommentarer
Postat av: Johanna

JÄTTEBRA :)

2011-12-07 @ 19:40:31
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0