chapter 10. Great news...

Justin tog min hand och vi gick tillsammans in genom en stor brun dörr. När vi kommit in såg jag att det var en stor lyxig restaurang men för att vara så lyxig var det ovanligt lite folk. Rättare sagt inget folk alls, de enda personerna som var där var en servitris och jag och Justin såklart. Servitrisen kom emot oss och log milt.
"Good evening mr. Bieber and miss Wihlson , follow me, I'm gonna show you your table" sa hon och vände sig om, vi följde efter henne i tystnad fortfarande hand i hand och jag kollade mig runt i restaurangen. Det var väldigt högt i tak med en stor kristallkrona mitt i taket där det var som högst. Resten av restaurangen var ganska modernt inrett i mycket svart, brunt, rött och vitt.
"Here it is and here is the menu, i'll come back soon and take your order" sa hon och gick iväg, hennes bruna hår var uppsatt i en stram hög tofs som fladdrade från sida till sida när hon gick iväg. Jag kollade på Justin  och märkte att han satt och kollade på mig.
"It's beautiful here, but why is it just we here? I mean it's a resstaurant, isn't it?" frågade jag och han log ett snett milt leende mot mig.
"Of course it's a restaurant, but I wanted it to be a speciall time" sa han med sin hesa röst, "aaw, that's cute" jag log mot honom efter att jag sagt det .
"What do you want to eat?" frågade han mig och tog upp sin meny som servitrisen gett oss.
"I'll take the same as you" jag tog bort en hårslinga som hamnat framför ögonen och log lite blygt mot honom.
"Have you desided what you want to eat?" sa servitrisen som precis hade kommit tillbbaka och hon höll ett litet smalt block och en bläckpenna i handen.
"Two spaghetti Bolognese" sa han medan han fortfarande kollade på mig. Jag hörde ljuden av hennes fotsteg när hon gick iväg mot köket och kollade sedan upp på Justin. Vi småpratade lite innan vi fick vår mat och ska jag vara riktigt ärlig så tror jag att jag inte kände lika mycket för honom längre. Jag tror att jag var lite 'starstruck' i början men nu såg jag honom mar som en kompis. En väldigt bra kompis då.
"I had a really fun time with you tonight, you are a very nice friend Justin" sa jag, jag sa det där med 'friend' eftersom jag inte ville att han skulle tro något annat men ångrade mig direkt efteråt eftersom han genast sänkte blicken lite.
"I had it really fun with you too"sa han och kollade upp mot mig och log. Vinden tog tag i mans hår och det såg sjukt sexigt ut, för man kan väl tycka att ens kompis är het, eller? Vi stod utanför min dörr efter att Justins livvakt Kenny hade hämtat oss och kört oss hem.
"I guess that we're seeing each other tomorrow" sa han hoppfullt och jag log stor och nickade. "Good night sweetie" sa han och kramade om mig hårt innan han gick iväg. Jag vände mig om och öppnade dörren till mitt hus och möttes av ingen mindre än min kära mor.
"Hade du det trevligt då?" frågade mamma och log fånigt.
"Ja det hade jag" sa jag medan jag tog av mig mina höga klackskor och kände värken i fötterna efter att ha gått runt i dom.
"Han är en väldigt trevlig kille den där Justin, honom borde du satsa på" sa mamma och jag himlade med ögonen, hon var så himla töntig. "Sluta mamma, han är bara min kompis." sa jag och gick upp för den långa trappen in i mitt rum. Jag giick in i min walk in closet och tog fram ett par beige hot pants och en grå tight t-shirt. Jag hängde upp klänningen där den hängde innan och gick i underkläder med hot pantsen och t-shirten i handen till badrummet för att ta en varm dusch. När jag duschat klart gick jag in på mitt rum och satte på min mac book. Medan jag väntade på att den skulle starta plingade min mobil till och jag kastade mig ner mot golvet och kröp fram till dörren där jag lämnat den på golvet tidigare. Jag låste upp Iphonen och såg att jag fått ett sms från Justin. Jag la mig i sängen och öppnade det fort, jag log när jag läste det. "I have some great news to tell you tomorrow, goodnigt shawty, xx"
Jag låg vaken länge och undrade vad de goda nyheterna var och efter ett tag kände jag hur mina ögonlock blev tyngre och innan jag visste ordet av det så som jag.
_______________________________________________________________________________________________
Kort chapter i know! men hann inte skriva längre för ska upp tidigt till stallet imorgon men kände mig ändå tvungen att skriva något chapter så slängde ihop ett, ganska tråkigt men bättre än inget , eller? :PP kraam xx

Kommentarer
Postat av: Josefin

det var grymt! skit bra kapitel! :D ihhh, jag älskar eran novell! Besök gärna min nya o kommentera (a) <3

2011-11-04 @ 10:22:20
URL: http://bieberisbeautiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0