chapter 11. I'm overboard and I need your love....

Jag vaknade av att min mobil plingade, suck jag ville bara ligga kvar och blunda, fortsätta drömmen. Efter jag blundat i några minuter insåg jag att jaginte kunde somna om och tog upp mobilen från golvet där jag alltid brukade ha den medan jag sov. Sms'et var från Justin och jag öppnade det ivrigt.
"Are you awake girl? we're picking you up at 11, so be ready! xxbiebs" Jag log för mig själv, undra vad vi skulle göra, jag kollade på klockan som visade 9.00 så jag ställde mig upp från sängen och sträckte på mig.
Jag drog upp gardinerna och öppnade dörren bakom dom som ledde in till min walk in closet. Jag tog fram ett par tighta ljusa jeans och en grön tröja med ett jordklot på, runt jordklotet var texten 'It's easy to be green'.
Jag tog fram underkläder och drog med mig allt till badrummet innan jag hoppade in i duschen och njöt av det varma vattnet.
"Outside in 5 xxbiebs" skickade Justin och jag hade precis fixat klart mitt hår. Jag tog med min väska som jag stoppade ner mobilen, nycklar, plånbok och lite smink som jag alltid hade med mig i den, jag sprang ner för trappan och satte på mig mina vita converse.
"Jag går nu mamma!" ropade jag, tog tag i handtaget och öppnade dörren. När jag stängt dörren efter mig ser jag en svart range rover stanna på vägen och Justin kom ut och mötte mig.
"Hey girl, like your t-shirt" sa han medan han blinkade med ena ögat lite flörtigt och kramade sedan om mig.
Jag hälsade på honom och vi gick tillsammans in i bilens baksäte.
"Hey Steph" sa Kenny när vi satt oss i bilen, "Hey Kenny" sa jag glatt, han log och tröck på gasen och bilen rullade iväg.
"So Justin, where are we going?" frågade jag honom och han kollade på mig.
"To the studio, we're going to see the duet we are going to do togheter." jag kände nervositeten stiga i mig när han sa det, det skulle ju självklart bli roligt, men väldigt läskigt. Jag hade uppträtt för många personer förut men när den här låten var klar skulle det bli en helt annan sak.
"Oh, that will be fun" sa jag efter ett tag då jag såg Justins oroliga ansikte och det mjuknade till ett mer lättnat uttryck.
"Hey kids" sa Scooter när vi kom in i studion tillsammans och jag såg hur Justin himlade med ögonen men sa inget. Han drog ner mig i soffan som stod längs väggen och han började hålla på med mina fingrar.
"So, Scooter, the new song." påminde Justin Scooter och Scooter snurrade runt på stolen som han satt på så han var vänd mot oss.
"It's awesome" var det enda som kom ut ur hans mun och han sprack upp i ett stort leende innan han gav oss ett papper var med texten på och han tröck på en knapp. Ur högtalarna hördes en förinspelad låt, låten som jag och Justin skulle sjunga. Jag kollade ner på pappret och såg att det hette 'overboard' och låten var  faktiskt riktigt grym. Nervositeten hade släppt helt och jag kände mig upprymd och ville bara börja sjunga.
"That song is amazing!" utbrast Justin när denhade spelat klart.
"I know!" sa Scooter stolt och log. "The best is if you guys starting to learn the text now already,  so we can record it so soon as posible." sa han och lämnade rummet. Vi lyssnade på låten några fler gånger och sjöng med så mycket vi kunde. Det gick faktiskt rätt så snabbt att lära oss texten och innan jag visste ordet av det satt vi mittemot varandra i soffan och sjöng tillsammans utan den irriterande förinspelningen. Jag kunde inte låta bli att le, det lät so freaking awesome!
När vi sjungt igenom den några gånger hoppade jag på Justin i en kram och han skrattade "This will be so amasing" sa han och jag släppte honom, satt mig framför honom igen och nickade ivrigt.
Dagen därpå så var det dags för inspelningen och Justin hämtade upp mig med sin Range Rover och vi åkte tillsammans till studion.
"Exited?" frågade Justin mig medan han höll sin blick på vägen.
"Very exited, this gonna be so fun, can't wait to hear the result" sa jag ivrigt och han skrattade "Yeah i agree" sa han efter sin lilla skrattattack.
Vi pratade lite till innnan vi kom fram till Studion och när vi kom in möttes vi av Scooter som log milt åt oss.
"Good that you're here, com with me" sa han och vi gick in till en annan Studio än igår.
I studion fans det två bås, stort mixerbord och ett stort utrymme med en soffa en minikyl som stod i ett hörn.
"I hope that you can the song cause you're gonna record it now.
Vi nickade och gick in i varsit bås med en glasvägg imellan så vi såg fortfarande varandra, det var även ett stort fönster ut så vi såg killen som hjälpte till med att spela in låten. Han tog en microfon och började prata i den.
"Are you ready guys?" hördes det i mina hörlurar och jag gjorde tummen upp och kollade sedan på Justin som kollade på mig och gjorde samma sak, jag började asgarva och han med innan vi avbröts av Scooters röst "Serious now guys" sa han strängt och vi tystnade genast. Jag såg hur Pattie kom in i rummet och satte sig i soffan och log mot mig, jag log tillbaka och några sekunder senare hörde jag hur musiken började spelas och det var jag som skulle börja på duetten så jag började sjunga och kände hur bra det gick. Efter en stund hörde jag hur Justin instämde i sången och jag log lite när jag hörde våra röster tillsammans.
Efter vi spelat om några gånger både enskilt och tillsammans och killen som höll på med ljudet hade fixat och trixat lite så var det klart .
"Do you wanna hear the result?" sa han och log mot oss. Jag och Justin nickade ivrigt som två nickdockor och han skrattade åt oss innan han tröck ner en knapp, jag log när jag hörde musiken och sen min röst ur högtalarna.
_______________________________________________________________________________________________
Kommentera!!!!! :P KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0