chapter 6. Don't hide your voice , let other people hear it with their own ears..

"OMG! you are crazy girl!" utbrast Justin där han satt framför datorn.
"Haha, what?" Det ända jag gjorde var ju att sitta och kolla på ett gammalt avsnitt av smallville.
"Your tweets, I haven't miss them. I've seen them many times and that was you! You are insane!" Sa han och skrattade högt. Jag kände hur det hättade sig om kinderna och jag kollade ner så att han inte skulle se hur jag rodnade.
"You gets more and more cuter Stephie" Tack, det hjälpte ju verkligen för att inte rodna.
"can't you sing something?" sa jag efter en stunds tystnad.
"Only if you'll sing for me" sa han med ett lurt flin och stora ögon som kollade rakt in i mina.
"No, I can't sing" sa jag snabbt, men det var nog en lögn. Jag brukade ofta sjunga och ställa upp i olika sångtävlingar med bra placeringar, men jag skulle aldrig våga sjunga inför Justin, aldrig.
"You can't sing but came at first place in a competition last month?" sa han och höjde på ögonbrynen medans han vände datorn åt mitt håll så jag kunde se. Gosh varför hade jag skrivit de under 'bio' på twitter.
"Okey, fine, i'm gonna sing for you, but you first." sa jag och han gick och hämtade sin gitarr som sot i ett hörn av rummet. Han satte sig i mittemot mig i sängen och började spela på U smile.
"OMG, that was awesome!" sa jag och log som ett fån  när han spelat klart och kollade på mig, han log när han hörde mina ord.
"Glad you liked it" sa han och skrattade med sin sexiga hesa röst. Den är bara så grymt sexig.
"Liked it? I loved it Justin! I've seen you like my dream man in like two years now, how could I just like it?" sa jag och satte händerna för munnen snabbt när jag kom på vad jag precis sagt.
Jag rodnade igen och jag begravde mitt ansikte i mina händer.
Det där vara bara så awkward, hur kunde jag säga så. Seriöst, finns det någon pinsammare än jag? nej skulle inte tro det.
Jag hörde Justins röst sen några händer som tog bort min från mitt ansikte.
"That was just so cute said Stephie. Stop hiding yout face cause now it's your turn to sing for me." sa han och jag kollade upp på honom, hans leende smittade av sig på mig och jag log mot honom.
"Don't think wrong about that I said, 'cause I see you more as a friend now when I really know you"
"Yeah, that's okey," sa han och kollade ner på gitarren som han höll i. Vilken låt ska jag sjunga då? Jag blev allt mer nervös efter att jag suttit tyst ganska länge innan jag började sjunga på Rolling in the deep av Adele.
Ignorera början

"Oh gosh, you're amazing Steph." Sa han och jag kände lyckan inom mig och det hördes att han verkligen menade vad han sa. Justin freaking Bieber sa nyss att jag var amazing på att sjunga. Det har alltid varit min dröm. 'Nej, sluta tänka så Stephie, försökte jag intala mig själv. Det är bara din kompis som sitter framför dig. Tänk om han tror att du bara vill vara hans kompis på grund av att han är Justin Bieber. Okej, skärp dig, NU!'
Jag log mot Justin "thanks, that means a lot" sa jag tacksamt.
"thanks that means a lot"
"Justin! we are invited to my old friend to dinner. Is the first time I'll see her in so many years" sa Pattie och öppnade försiktigt dörren in till Justins rum där vi fortfarande satt i hans säng och pratade.
"Oh, hey there." sa hon när hon såg mig och kollade förvånat på mig.
"mum, this is Steph, a friend" sa Justin och log.
"Hey, Steph" sa jag försiktigt och sträckte fram handen för att hälsa.
"Nice to meet you Steph, I'm Pattie, Justins mum" sa hon och log. "Don't forget the dinner at 7" sa hon till Justin innan hon lämnade rummet. Jag kollade på klockan på min Iphone, klockan var nu 6pm. Kanske var bäst att jag gick hem då om han skulle iväg.
"I guess I'll go home now, but I had it really fun today" sa jag och ställde mig upp.
"aaaw, not yet" sa han med en hundvalpsblick.  "Okey, but I see you tomorrow, right?" sa han och tittade frågandes på mig. "ofc" sa jag och gav honom en lång kram och gick hem mot mig.
______________________________________________________________________________________________
Kort och tråkigt kapitel, förlåt. Skriver ett bättre imorgon!!

Kommentarer
Postat av: Josefin

åhh vad grym novell! :D <3 meeer! <3:)

2011-10-26 @ 08:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0