chapter 7. Surprises are all over the world...

"Åh, vad bra att du är hemma, jag skulle precis ringa dig gumman" sa mamma och log mot mig när jag kom in i köket.
"Oj, vad har du gjort"  sa jag och log, köket såg ut som en stor röra med mjöl över hela diskbänken, "Sen när började du laga hemmagjord pizza?" jag såg bunken som pizzadegen hade varit i på diskbänken och kollade sen på mamma igen.
"Sen... nu, antar jag" sa hon och skrattade. Jag log, det kändes skönt att höra henne skratta igen.
Pliiing Plooooong, hördes ringklockan från dörren.
"Stephanie, öppna dörren! Det är våra gäster, min gamla kompis som jag inte träffat på hur länge som helst och hennes son. De ska äta här!" Jag suckade och öppnade ytterdörren och kollade ner i marken, kul med gester, nej, jag var trött och ville helst vara själv.
"Stephie!" hörde jag en bekant röst säga och jag kollade snabbt upp.
"Justin!" sa jag och log stort innan jag fick en stor kram av honom . När han släppt mig så hälsade jag på Pattie och visade dom in till köket där mamma var och hade precis hunnit städa undan allting.
"OOoooh, Pattie! It's so fun to se you again!" utbrast min mamma.
"Yeah, I'll say the same, it's going to be so fun to have you here!" sa pattie och kramade mamma.
"And it seems that Justin and Steph already know each other." sa mamma förvånande och kollade på oss. Jag log oskyldigt och kollade på Justin.
"She was lost, so I followed her home" sa Justin och min mamma började skratta väldigt mycket.
"Sorry sweatheart but that is so you" sa hon när hon skrattat färdigt och jag kollade surt på mamma, hon skulle alltid vara så pinsam.
Vi satte oss ner vid matbordet jag bredvid mamma och mittemot Justin och mamma mittemot Pattie. Jag tog bara några få tuggor av en pizzaslize innan jag kände att jag verkligen inte ville ha mer. Jag började tänka på Sophie, pizza har alltid varit, eller var hennes favoritmat. Det var alltid pappa som brukade göra pizzan och det var just exakt som den här, så jag visste vart mamma fick receptet ifrån. Pappa kallade det för "familjereceptet" och hävdade alltid att det var det bästa och hemligaste receptet på pizza. Jag kollade fortfarande på pizzan som såg mer och mer oaptitlig ut så jag slutade äta.
"You must eat Stephanie" sa mamma och kollade förvånat men strängt på mig.
"not hungry." sa jag tillbaka och hällde upp vatten i mitt glas ur kannan på bordet och drack.
"Can we go?" frågade jag mamma efter ett tag när jag märkt att han också hade ätit klart.
"Do that" sa hon och vi tog våra tallrikar och satte dom på diskbänken.
"What do you want to do?" frågade jag honom sen.
"I want to see your room" sa han och log stort. Jag var verkligen glad över att jag fått ett nytt rum nu eftersom att det förra var fullt med Justin Bieber överallt vilket skulle ha vart jättepinsamt! Den enda bilden på honom som jag hade nu var en stor bild som mamma hade fixat upp på affisch när jag var one less lonely girl i danmark.
"Oh purple! my favourite colour!" utbrast han när han kom in. "mine to" sa jag och log och satte mig på sängen.
"Oh. Gosh! what a hot guy!" utbrast han och jag blev först förvånad, sen såg jag att det var OLLG bilden som var på väggen. "Who's that?" frågade han och satte sig bredvid mig. Han pekade på fotoväggen med mig och Sophie.
"That's my tween, Sophie" sa jag tyst och kollade ner så att han inte skulle se mitt ansikte.
"Where is she?" frågade han och det enda ordet jag kom på var titeln på en av Justins låtar. "Up" sa jag tyst.
"Up" sa han lika tyst.
"But she's okey, she has dad, she's not alone, they are together, no one's alone. Thry have each other and I have mum. Sophie has dad."babblade jag på utan att tänka och jag kollade upp på Justin genom mina tårar som hade börjat rinns. "dead" sa jag sen och det kom bara fler och fler tårar. Jag kände Justins armar beskyddande om mig. "Do you wanna talk about it?" frågade han tyst. "An other day" viskade jag tillbaka. Vi satt där ett tag och han höll om mig men sa ingenting. Det var skönt att Justin förstod en så bra. Jag har nog aldrig känt någon snällare kille i hela mitt liv. "Do you wanna watch a movie?" sa han och torkade bort en sista dår från min kind med sin tumme. "Yeah, you can chose" sa jag och log lätt mot honom. Han gick bort mot teven och kollade bland filmerna innan han stoppade in en i dvdn.
När filmen var slut ringde Justins mobil, ironiskt nog hade han 'baby' som tingsignal och jag kunde inte låta bli att skratta lite. "Justin" sa han när han fått upp sin mobil. "Yeah man" ... "Yeah, I have that." han kollade upp mot mig och log "No, you can call mum and tell that I don't have time." ... "se yah" sen la han på. "Scooter" sa han ursäktande och ställde sig upp.
"Should we go down?" sa han och jag nickade. När vi kom ner så hade mamma och Pattie plockat undan i köket och satt i vardagsrummet och skrattade och pratade. "Good that you came down, Scooter called me and we should go home now. We're going to the studio tomorrow. " sa hon och reste sig upp och gick mot hallen.
När de gått fick jag ett sms från Justin.
'Hey, I pick you up at 10am tomorrow, be ready, you'll follow to the studio :) xxBiebs"
_______________________________________________________________________________________________
Kommentera :)) xx

Kommentarer
Postat av: Josefin

åhhh så bra! :) <3 älskar verkligen novellen grymt mycket, moreee (a)

2011-10-27 @ 08:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0