chapter 8. Ooh Myy Gaash!

"Hey, Steph" sa jag och log mot Justins manager Scooter och skakade hans hand.
"Hi, you can call me scooter" sa han och log stort innan han hälsade på Pattie.
Vi satt i några soffor inne i Studion allihopa och småpratade lite. "Justin is this the girl you talket about?" frågade Scooter Justin, "Yeah, she's amazing" sa han och log stort. Jag kände mig verkligen förvirrad, hade han pratat om mig med Scooter? och om vad.
"Why am I amazing?" sa jag och kollade förvånat upp på Justin.
"You can tell us that by your self! come." Sa han oxh tog min hand, vi gick in genom en dörr och direkt när vi kom in så fattade jag vad han menade. Han ville att jag skulle sjunga. Aldrig att jag sjunger för alla dom.
"I'm not going to do this Justin" sa jag allvarligt och han kollade förvånat på mig.
"come'on Steph! Just sing like you did yesterday, you were awesome! And I can promise that it's going to be fine!" Hans ord gjorde mig lite bättre till mods och jag tog på mig hörlurarna som hängde över micen och jag gjorde tummen upp mot Justin innan han vände sig om och gick ut till som andra.
"which song?" frågade en person i en microfon så att jag kunde höra.
"Grenade" sa jag och log. "Grenade it'll be. Just sing now." sa han och efter någon minut hörde jag musiken och började sjunga.

När jag sjungt klart låten kollade jag upp mot de andra genom glasrutan och såg en rolig syn. Alla stod med halvt öppna munnar och efter ett tag kom Justin in och kramadee mig "That was so awesome Stephie" jag log "thanks" sedan gick vi ut till de andra.
"So what did you think? She can do it huh?" sa Justin och jag kände allas blickar mot mig.
"I'm going to be honest with you Steph..." sa Scooter lite dystert och jag blev lite orolig, what the fuck menade han. "... But that was just so amazing! Why haven't we knowed about you before!" utbrast han och jag log stort mot honom. "This is going to be an awesome duet with you and Justin" sa Pattie och log. "Wait, what? a duet between me and Justin?" sa jag förvånat. "Oh, I forget to tell you that?" sa Justin nervöst och bet sig lite i läppen.
"Oh you didn't knewd! Do you want to do a duet with Justin. It's going to be on his conserts" sa Scooter och nickade nöjt.
"I'd love to" sa jag och kände glädjeruset i mig. "Can I get you parents number so I can call them and se what hey think about the idea" sa Scooter och jag kände stinget i hjärtat när han sa orden "parents" , "they" och "them". Justin måste ha märkt det eftersom att han strök mig lätt över ryggen lite tröstande. Jag gav Scooter mammas nummer och sen var det dags för oss att åka hem igen.
"Justin, why didn't you told me about the duet before?" frågade jag Justin när vi satt på hans rum och pratade.
"I was worried that if you knewd, you wouldn't come with me." sa han och kollade mig i ögonen. De där hasselnötsbruna djupa ögonen som man bara kunde drunkna i. Jag skakade försiktigt på huvudet för att få bort tanken.
"Teach me some Swedish words" sa han och log stort och uppspelt.
"Which word?" sa jag då jag inte visste vad han ville lära sig för Svenskt ord, det var ganska gulligt av honom.
Han såg ut att tänka ett tag innan han öppnade munnen och sa, "How do you say, 'Do you wanna go out for a date with me tonight'?"
_______________________________________________________________________________________________
Chapter 8 !!! Vad tycker ni?? kommentera!!! :) xx

Kommentarer
Postat av: Anonym

jättebra!



//Ebba :D

2011-10-29 @ 12:32:46
Postat av: fanny

Jättebra! Men frågade han inte om hon ville gåå ut på date nyss?

2011-10-29 @ 13:45:41
Postat av: Jenny

Grymt bra! :) <3

2011-10-30 @ 17:32:49
Postat av: Anonym

Hej! Om någon vill läsa en ny bieber- novell, gå gärna in på www.neverletyougo.blogg.se !! Det är en nystartad novellblogg och Justin och jag hoppas att alla kommer gilla den! Så har du tid över, checka gärna bloggen! Tack i förhand! :)

2011-10-31 @ 18:26:50
URL: http://neverletyougo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0