chapter 9. Wow, you're beautiful.

"GAAAAAAAH" skrek jag rätt ut av irritation där jag stod i min walk in closet och det låg högar med klänningar på golvet. Jag hade hållt på i minst en timme nu med att bara hitta den perfekta outfiten, inte för fint och absolut inget fult. Men, jag vill inte att det ska se ut som om jag ansträngt mig för mycket heller, för tänk om han inte har ansträngt sig alls. Ja frustration helt enkelt.
Justin hade messat att han skulle hämta mig vid sju och nu var klockan sex, jag hade redan sminkat mig och plattat håret.
"Vad är det gumman, jag hörde..." mer han mamma inte säga där hon stod i dörröppningen till min walk in closet och stirrar ner på alla klänningar.
"Gör vad du vill, bara du städar upp är sen" med de orden gick hon ut och jag hörde fotstogen bli allt mer avlägsna ju längre ner för trappan hon gick.
Jag kom på mig själv med att stå och stirra där mamma stått nyss, vafan var det där för?
Efter jag rotat igenom högarna på golvet två gånger till så hittade jag den perfekta outfiten.
Toppen av klänningen var i svart spets och kjolen var mönstrad i färgerna brun, vit, svart, och i midjan hade jag ett svart, slivrigt skärp..
"Vad fin du är gumman" sa mamma och pussade mig på huvudet, "Ha så roligt ikväll, kom inte hem försent bara" fortsatte hon och blinkade med vänstra ögat innan hon gick upp för trappan och in i sitt sovrum. Jag suckade och kollade upp på den stora klockan som fanns på väggen i hallen, 07.02 visade den och jag såg genom fönstret hur en stor vit hummer-limousine stannade utanför huset och några sekunder senare knackade det på dörren.
"Hey Justin" sa jag när jag satt på mig de svarta klackskorna och öppnat dörren.
"Hey Steph, you look beautiful" sa han och jag kände hur blodet strömmade upp i kinderna och skapade en rödrosig färg i ansiktet.
"Should we go?" sa Justin och höll upp ytterdörren så jag kunde gå ut.

"Gosh, how long are we going?" frågade jag Justin efter säkert 40 minuter i limon.
"Not that long, only the best is good enough you know" sa han och blinkade med ena ögat mot mig och jag började skratta av hur gulligt det lät. För det lät ju så sjukt gulligt!
"Now are we there girl" sa Justin och log ett stort smile.
_______________________________________________________________________________________________
Hade planerat ett längre chapter, men tyckte det var roligare att lägga ut det nu, annars hade det kanske inte blivit av ikväll, o de vore väl tråååkigt :(( hahhaha! ;) xx

Kommentarer
Postat av: Josefin

grymt bra skrivet! :))) längtar grymt tills nästa!<3 :D du äger!

2011-10-30 @ 22:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0